dijous, de gener 12, 2023

Reprenent-me/Retomándome


 He decidit reprendre'm. Retrobar-me. I de sobte, mentre passejava per la meva ciutat, he recordat els meus blocs, dels quals només mantinc viu aquest, i se m'ha acudit que, ja que sóc en mode desconnexió quasi total del telèfon perquè, no ens enganyem, el mòbil ens roba molt de temps, el millor que podia fer era actualitzar-lo. Cada setmana, o quan em vingui bé, escriuré del mateix que fins ara posava a féisbuc. I vet aquí que els canvis a la vida no vénen sols, i fa unes setmanes que he començat a caminar per la ciutat, mantenint com a punt de sortida casa nostra o l'escola de la petita. És una activitat que recomano moltíssim. M'ajuda a aclarir la ment, m'oxigena, i em fa descobrir racons com aquest, un parc situat al districte de Sarrià-Sant Gervasi i que jo no coneixia. De fet, no en recordo el nom perquè, al fer una foto del plànol que hi havia l'entrada, vaig tenir la mala fortuna que el nom va quedar fora de l'enquadrament. Repeteixo aquests passeigs gairebé cada dia, si bé aquest nadal han estat més espaiats perquè com sabeu, per festes sempre hi ha treball a dojo, i em serveixen de molt. M'aturo on em sembla bé i escric a la llibreta de pensaments, o busco una cafeteria (que difícils que són de trobar aquelles que són encisadores, fan bon cafè i no et foten una clavada a l'hora de pagar - si en sabeu d'alguna pel barri o relativament a prop, podeu fer-m'ho saber -) per llegir un llibre o un còmic d'Star Wars. Star Wars ho està fent molt bé  amb l'univers expandit dels còmics: si no són bons, entreténen i, sobre tot, permeten ressetejar el cervell.

No recordo si el dia de la descoberta duia els auriculars o no. Normalment els porto posats (avui mateix amb Airbourne a un volum suficient com per aïllar-me de tot) perquè odio els sorolls de la ciutat: els vehicles, la gent que treballa, les converses de cunyat. D'aquell dia no me'n recordo, però acuden vivament a mi les imatges (com una projecció dels germans Lumière) de dues velletes de l'alta societat que parlaven de preus dels pisos i trobaven barat que se'n demanés un milió per un que estava en bon estat perquè demanar-ne menys era deixar que al barri i accedissin families de classe mitjana. Acabem de confirmar que no duia res a les orelles, altrament no hauria sentit la conversa. Avui sí que he caminat amb banda sonora, com he escrit més amunt, però tot i això a estat un dia de descobertes, perquè jo, i la Pilar també pel que he pogut veure, desconeixia totalment que el parc que tant ens agrada i que per a la petita és el parc "dels pajaritos" (a la primavera és habitual sentir-ne els cants) tenia una entrada tancada a la banda de dalt. S'hi accedeix per una llarga rampa envoltada d'arbres dels quals m'és impossible saber-ne el nom. Malgrat el meu amor per la natura mai he tingut interès en la flora més enllà de la seva presència per poder exclamar: Oh, que bonic!

Les caminades han vingut, doncs, per quedar-s'hi, i la desconnexió també, que em permet fer més coses de les que pensava.

__________________________________________________

 He decidido retomarme. Reencontrarme. Y de pronto, mientras paseaba por mi ciudad, he recordado mis blogs, de los que solo mantengo vivo este, y se me ha ocurrido que, ya que estoy en modo desconexión casi total de teléfono porque, no nos engañemos, el móvil nos roba mucho tiempo, lo mejor que podía hacer era actualizarlo. Cada semana, o cuando me venga bien, escribiré de lo mismo que hasta ahora ponía en féisbuc. Y he aquí que los cambios en la vida no vienen solos, y hace unas semanas que he empezado a caminar por la ciudad, manteniendo como punto de partida nuestra casa o la escuela de la pequeña. Es una actividad que recomiendo muchísimo. Me ayuda a despejar la mente, me oxigena, y me hace descubrir rincones com este, un parque en el distrito de Sarrià-Sant Gervasi  que me era completamente desconocido. De hecho, no recuerdo su nombre porque, al hacer una foto del mapa que había en la entrada, tuve la mala fortuna que el nombre quedara fuera del encuadre. Repito estos paseos casi cada día, si bien estas navidades han sido más escasos porque como sabéis, en fiestas siempre trabajo a destajo, y me son de mucha utilidad. Hago una pausa donde me parece bien y escribo en la libreta de pensamientos, o busco una cafetería (qué difíciles es encontrarlas encantadoras, con buen café y sin que te metan una clavada al pagar - si conocéis alguna por el barrio o relativamente cerca, hacedmelo saber -) en la que leer un libro o un cómic de Star Wars. Star Wars lo está haciendo muy bien  con el universo expandido de los cómics: si no son buenos, entretienen y, sobre todo, permiten resetear el cerebro.

No recuerdo si el día del descubrimiento llevaba cascos o no. Normalmente los llevo puestos (hoy mismo con Airbourne a un volumen suficiente como para aislarme de todo) por que odio los ruidos de la ciudad: los coches, la gente que trabaja, las conversaciones de cuñado. De ese día no me acuerdo mucho, pero acuden vivamente a mí las imágenes (como una proyección de los hermanos Lumière) de dos viejecitas de la alta sociedad que hablaban de los precios de los pisos y encontraban barato que pidieran por él un millón puesto que estaba en buen estado, ya que pedir menos era dejar que accedieran al barrio familias de clase media. Y con eso acabamos de confirmar que no llevaba nada en las orejas, de otro modo no habría oído la conversación. Hoy sí que he andado con banda sonora, como he contado más arriba, y a pesar de ello a sido un día de descubrimientos, porque yo, y Pilar también por lo que he podido ver, desconocía totalmente que el parque que tanto nos gusta y que pera la pequeña de casa es el parque "de los pajaritos" (en primavera es habitual oír sus cantos) tenía una entrada vallada en la parte de arriba. Se accede a él por una larga rampa rodeada de árboles de los cuales me es imposible saber el nombre. A pesar de mi amor por la naturaleza nunca he tenido interés en la flora más allá de su presencia para poder exclamar: Oh, qué bonito!

Los paseos han venido, pues, a quedarse, y la desconexión también, pues me permite hacer más cosas de las que pensaba.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada