dijous, de juny 02, 2005

Sobre deutes emocionals i altres obligacions bancàries/Sobre deudas emocionales y otras clases de obligación bancaria (Escrito el 30/V/05)

No actualitzo. Corregeixo: no actualitzo gaire sovint. Ho faig quan puc, quan tinc un moment. I això que el meu pare ha decidit cursar la baixa a Internet el 30 de juny i no el 31 de maig com us havia dit. Quan arribo de treballar, a tres quarts d’onze, no en tinc ganes, la veritat, mai he estat una au gaire nocturna com no sigui per mirar pel·lícules, llegir o sortir a ballar música comercial, no obstant els dies en mi planegen com ho fa Joan Salvador Gavina, amb les ales esteses i cercant la perfecció en cada corba, en cada caiguda, en cada nova remuntada del vol. Visc, i ho faig cada vegada més intensament mogut per una paraula que em devora sempre que estic envoltat de gent que m’estima: no paro de xerrar. Els caps de setmana, ara que puc dir que el temps em somriu de nou i torno a tenir amistats que valen la pena, són una muntanya russa que m’obliga a contraure deutes emocionals que sé que mai podré pagar. Sovint l’afecte és com una hipoteca. Se’t concedeix però necessites 30 anys per pagar-lo. La diferència és que el bon amic et regala la seva estima de forma totalment gratuïta, i el banc et concedeix els diners al 3,5% d’interès.

El dissabte havia de sortir amb la Veronica. A tots els amants de la cuina mexicana els recomano el lloc on vam anar a sopar, situat al carrer Amigó per sobre de la Diagonal – no em pregunteu ni el nom del local ni el número del carrer -. Quines quesadillas! El plat estrella del local: una bona quesadilla casera. Això sí, regat amb abundant Coronita. Era un dia, el dissabte, per fer el que la Veronica volgués, és un costum que tinc, amollar-me a les meves amistats encara que no tingui ganes de fer el que se’m proposa. I el que no tenia ganes de fer era a anar a veure Un rey en la Habana de l’Alexis Valdés, que després no em va desagradar, fins i tot vaig gaudir-la, sobretot per la companyia, que era molt grata. Ja he comentat sovint què en penso de la Veronica.

Diumenge, és clar, duia son, i em va anar de perles que la Karina arribés tard i em truqués per confirmar-ho, a la cita. Aquesta vegada vaig agrair-li convidant-la a La fonda, un restaurant que havia de recordar amb ella tant si com no. Una pregunta: per què la gent té la mania de sacrificar les postres? No poden sacrificar una altra cosa? Ho dic perquè darrerament no menjo postres mai perquè, qui frueix d’unes postres en solitari? Jo no, certament. Del que sí que frueixo és del mate, aquesta beguda argentina que sap a glòria i que cal anar omplint d’aigua poc a poc. Deliciós. Allí em vaig assabentar que ja hi havia algú que tenia el meu conte del ratolí. Karina, si us plau, consulta-m’ho abans de donar-lo, que vull evitar que circuli abans d’hora per tot arreu! – encara que aquesta vegada la persona se’l mereixia, tot i ser, com la meva enyorada Virginia, argentina –

Però us deia que totes aquestes mostres d’estimació són per a mi un deute de gratitud bancària similar al que vaig contraure per obligació dilluns, dia que vaig subrogar la hipoteca, vaig firmar el préstec personal i, ai làs, l’assegurança del pis i l’assegurança de vida. Quina estocada per la reraguarda que em van donar! I això que ho sabia! Imagineu si no arribo a saber-ho. A la vida adulta tot són despeses i més despeses, ja en començo a estar fart, la veritat, ben fart, i acabo de començar!

Em queda el consol que demà és el concert del Bruce i que el deute emocional que voluntàriament he contret amb els qui m’estimen, no acabaré de pagar-lo mai. Benvingut sigui!

______________________________________________________________________

No actualizo. Corrijo: no actualizo muy a menudo. Lo hago cuando puedo, cuando tengo un momento. Y eso que mi padre ha decidido cursar la baja de Internet el 30 de junio y no el 31 de mayo como os había dicho. Cuando llego de trabajar, a las once menos cuarto, no tengo ganas, la verdad, nunca he sido un ave demasiado nocturna como no sea para mirar películas, leer o salir a bailar música comercial, no obstante los días en mí planean como lo hace Juan Salvador Gaviota, con las alas extendidas y buscando la perfección en cada curva, en cada caída, en cada nueva remontada del vuelo. Vivo, y lo hago cada vez más intensamente movido por una palabra que me devora siempre que estoy rodeado de gente que me quiere: no paro de hablar. Los fines de semana, ahora que puedo decir que el tiempo me sonríe de nuevo y vuelvo a tener amistades que valen la pena, son una montaña rusa que me obliga a contraer deudas emocionales que sé que nunca podré pagar. A menudo el afecto es como una hipoteca. Se te concede pero necesitas 30 años para pagarlo. La diferencia es que el buen amigo te regala su querer de manera totalmente gratuita, y el banco te concede el dinero al 3,5% de interés.

El sábado tenía que salir con Veronica. A todos los amantes de la cocina mejicana les recomiendo el lugar al que fuimos a cenar, situado en la calle Amigó por encima de la Diagonal – no me preguntéis ni el nombre del local ni el número de la calle -. ¡Menudas quesadillas! El plato estrella del local: una buena quesadilla casera. Eso sí, regado con abundante Coronita. Era un día, el sábado, para hacer lo que Veronica quisiera, es una costumbre que tengo, amoldarme a miss amistades aunque no tenga ganas de hacer lo que se me propone. Y lo que no tenía ganas de hacer era ir a ver Un rey en la Habana de Alexis Valdés, que después no me desagradó, incluso gocé con ella, sobre todo por la compañía, que era muy grata. Ya he comentado a menudo qué pienso de Veronica.

Domingo, como es natural, arrastraba sueño, y me fue de perlas que Karina llegara tarde y me llamara para confirmarlo, a la cita. Esta vez se lo agradecí invitándola a La fonda, un restaurante que tenía que recordar con ella tanto si quería como si no. Una pregunta: ¿por qué la gente tiene la manía de sacrificar el postre? ¿No poden sacrificar otra cosa? Lo digo porque últimamente no como postre nunca porque, ¿quién goza de unos postres en solitario? Yo no, ciertamente. De lo que sí que gozo es del mate, esta bebida argentina que sabe a gloria y que se debe rellenar de agua poco a poco. Delicioso. Allí supe que ya había alguien más que tenía mi cuento del ratón – no lo he mandado a nadie porque para que lo recibáis he de traducirlo al español -. Karina, por favor, consúltamelo antes de darlo, ¡que quiero evitar que circule antes de tiempo por todos lados! – aunque esta vez la persona se lo merecía, a pesar de ser, como mi añorada Virginia, argentina –

Pero os decía que todas estas muestras de afecto son para mí un deuda de gratitud bancaria similar a la que contraje por obligación el lunes, día que subrogué la hipoteca, firmé el préstamo personal y, ostras tú, el seguro del piso y el seguro de vida. ¡Qué estocada por la retaguarda me dieron! ¡Y eso que lo sabía! Imaginad si no llego a saberlo. En adultez todo son gastos y más gastos, y ya empiezo a estar harto, la verdad, muy harto, ¡y acabo de empezar!

Me queda el consuelo que mañana es el concierto de Bruce y que la deuda emocional que voluntariamente he contraído con los que me quieren, no terminaré de pagarla nunca. ¡Bienvenida sea!

3 comentaris: