dilluns, de maig 23, 2005

Edificaré la casa en un món freak, perquè així no us trobaré a faltar/ Construiré mi casa en un mundo freak, porque así no os echaré de menos

Segon cap de setmana sense la gent de Cyberdark – que ara es fan dir sediciosos -. No és que no tingui vida sense vosaltres, de fet en tinc, i molta, massa, potser. I aquesta setmana ha estat moguda.

Hi ha coses que te les esperes, però que no saps que quan vindran t’agafaran, com sempre, desprevingut. Mira que sabia que a finals de maig firmava el contracte del pis i em donaven les claus, però quan et diuen: “el 23 hi ha una reunió de constitució de la comunitat de veïns, i el 26 vas a firmar al notari. Ah, recorda que el dilluns pagues l’alta de l’aigua en metàl·lic”; el primer que penses és: “No fotis! Ja comença l’era de les despeses!” I dic era perquè amb una hipoteca a trenta anys no puc dir una altra cosa! Per una banda em fa molta il·lusió, ni us ho imagineu. M’estic fent una casa d’estil japonès propi, és a dir, amb un aire japonès, sense ser puristes, però al meu estil. Això de m’estic fent ve molt a tomb, eh? no us penséssiu pas, per què després de tant de temps de triar mobles, mirar d’aconseguir diners, retocar mobles, estar atent al pintor, mirar aires condicionats – el meu pare, que hi entén, porta més d’un mes assessorant-se sobre el tema -, decidir vaixelles, comprar el televisor i el home cinema, escollir una taula de jardí per la terrassa... en fi, després de tot això, em sento com si el pis l’hagués construït jo mateix i compadeixo els pobres paletes que han fet aquesta feina. Quin estrès representa comprar-se un pis! Si n’heu comprat un ja sabeu de què parlo i si no, Déu us agafi confessats el dia que us hi poseu! Però ha valgut la pena, no en dubteu pas. El que succeeix és que me’n vaig lluny – bé, no gaire, a 60 km de Barcelona – i el pis que tant friso per estrenar queda una mica aïllat dels llocs pels quals em moc habitualment: treballo a la Plaça de Catalunya, surto pel gòtic i pel centre barceloní... Això per una banda em fa pensar que potser ningú s’animarà a pujar un diumenge per gaudir de la companyia i l’any que ve de la piscina comunitària que ens construiran. Això em fa enyorar tardes i matins freaks amb els de Cyberdark, ara sediciosos, i em fa desitjar no perdre’m matins com el d’avui, encara que el motiu pel qual se surti sigui tan banal com córrer – més aviat caminar – la Cursa del Corte inglés. No em puc queixar, malgrat que avui al matí no sé si no em trobava bé, tenia massa son o totes dues coses. M’explico.

En un cap de setmana sense sediciosos, jo esperava fer coses que no tinguessin res a veure amb la fantasia, la ciència ficció i el món freak en general, però quan la teva pròpia germana et convida a veure amb el teu cunyat, per tal de celebrar el teu sant – si, el 22 de maig és Sant Romà, i jo ho celebro – la tercera entrega de La guerra de les galàxies, és a dir, La venganza de los Sith, tot i que vas dir que hi aniries amb la Karina un altre dia – si hi vas sense mi et pelo, jo vull venir-hi, ¿eh? -, has d’acceptar la oferta i dir que sí. El que no has de fer és menjar tant per sopar, que després vas mal dormit i dopat d’Almax, i quan sona el despertador et sents tant tirat que l’únic que pots fer és enviar missatges de “I’m sorry no puc venir” als amics amb qui havies quedat. Espero no haver quedat com el cul, em feia gràcia ser-hi, per tots, però sobre tot per la Carol, que sé que no llegirà aquest blog però a qui em sap greu haver fallat en un dia com avui.

Curiós, a la meva germana la pel·lícula va semblar-li com totes les que ha vist de la saga: horrible, no pot suportar cap de les del Harrison Ford ni cap de les actuals, encara que va suportar una mica més l’anterior, i al meu cunyat tampoc li va fer pes. L’anterior sí, aquesta no. A mi, en canvi, em va encantar. No hauria de resultar estrany que a mi m’agradés tant. Sóc un gran admirador de tota la saga, de la qual penso que sobresurt, a tots els nivells, El ataque de los clones, i com no, La venganza de los Sith. I em semblen dues pel·lícules meravelloses per motius ben diferents. La primera és fascinant perquè per fi trobem en una pel·lícula de ciència ficció, en una space opera, millor dit, com caldria catalogar Star Wars, una història d’amor com ho són el 90% de les històries reals que es viuen arreu: amb moments per a la carrincloneria i per a la carantonya. Qui no ha sentit a dir-se mai, entre enamorats, “reiet meu” o “t’estimo més que a mi mateix”?

El segon film és molt més obscur, i es veu en tota la seva extensió l’ambició d’Anakin Skywalker. Una ambició sense límits per culpa d’un amor foll que ja vam veure a El ataque de los clones. Ens podrà retreure algú que La venganza de los Sith no és una pel·lícula comprensible sense emmarcar-la en la sextalogia de Lucas. No és nou, això passa amb quasi tots els episodis de la saga. De fet, excepte el IV, Una nueva esperanza, i el I, La amenaza fantasma, tots els episodis son interdependents.

M’agrada Star Wars, o La guerra de les galàxies, com vulgueu dir-li, potser per això, malgrat trobar a faltar molta gent – els amics, però també els companys sediciosos, i també les noves coneixences que han desaparegut com un núvol de fum – fins i tot en un cap de setmana normal, he guardat un racó del dissabte per ser una mica freak. Un sopar mal paït m’ha aixafat, no obstant, un diumenge que prometia.

Edificaré, doncs, la casa en un món freak, i obriré les portes a tothom qui, amb educació, vulgui fruir-ne.

______________________________________________________________________


Segundo fin de semana sin la gente de Cyberdark – que ahora se hacen llamar sediciosos -. No es que no tenga vida sin vosotros, de hecho tengo demasiada, quizá. Y esta semana ha sido movida.

Hay cosas que te las esperas, pero que no sabes que cuando vendrán te cogerán, como siempre, desprevenido. Mira que sabía que a finales de mayo firmaba el contrato del piso y me daban las llaves, pero cuando te dicen: “el 23 hay una reunión de constitución de la comunidad de vecinos, y el 26 vas a firmar al notario. Ah, recuerda que el lunes pagas el alta del agua en metálico”; lo primero que piensas es: “¡No jodas! ¡Ya empieza la era de los gastos!” ¡Y digo era porque con una hipoteca a trenita años no puedo decir otra cosa! Por un lado me hace mucha ilusión, ni os lo imagináis. Me estoy haciendo una casa de estilo japonés propio, es decir, con un aire japonés, sin ser puristas, pero a mi estilo. Eso de me estoy haciendo viene a cuento, ¿eh? no penséis lo contrario porque después de tanto de tiempo escogiendo muebles, mirar de conseguir dinero, retocar muebles, estar atento al pintor, mirar aires acondicionados – mi padre, que entiende, lleva más de un mes asesorándose sobre el tema -, decidir vajillas, comprar el televisor y el home cinema, escoger una mesa de jardín para la terraza... en fin, tras todo eso, me siento como si el piso lo hubiese construido yo mismo y compadezco a los pobres albañiles que han realizado este trabajo. ¡Qué estrés representa comprarse un piso! Si habéis comprado uno ya sabéis de lo que hablo y si no, ¡Dios os coja confesados el día que os pongáis a ello! Pero ha valido la pena, no lo dudéis. Lo que sucede es que m voy lejos – bueno, no mucho, a 60 Km. de Barcelona – y el piso que tanto me desvivo por estrenar queda un poco aislado de los lugares por los que me muevo habitualmente: trabajo en la Plaza de Catalunya, salgo por el gótico y por el centro barcelonés... Eso por un lado me hace pensar que quizá nadie se animará a subir un domingo para gozar de la compañía y el año que ve de la piscina comunitaria que nos construirán. Eso me hace añorar tardes y mañanas freak con los de Cyberdark, ahora sediciosos, y me hace desear no perderme mañanas como la de hoy, aunque el motivo por el que se salga sea tan banal como correr – más bien andar – la Cursa del Corte inglés – la carrera, vamos -. No me puedo quejar, a pesar de que esta mañana no sé si no me encontraba bien, tenía demasiado sueño o ambas cosas. Me explico.

En un fin de semana sin sediciosos, yo esperaba hacer cosas que no tuvieran nada que ver con la fantasía, la ciencia ficción y el mundo freak en general, pero cuando tu propia hermana te invita a ver con tu cuñado, para celebrar tu santo – si, el 22 de mayo es San Romà, y yo lo celebro – la tercera entrega de La guerra de les galaxias, es a decir, La venganza de los Sith, a pesar de que dijiste que irías con Karina otro día – si vas sin mí te mato, yo quiero venir, ¿eh? -, tienes que aceptar la oferta y decir que sí. Lo que no tienes que hacer es comer tanto par cenar, que luego vas mal dormido y dopado de Almax, y cuando suena el despertador te sientes tan tirado que lo único que puedes hacer es enviar mensajes de “I’m sorry no puedo venir” a los amigos con quien habías quedado. Espero no haber quedado como el culo, me apetecía estar ahí, por todos, pero sobre todo por Carol, que sé que no leerá este blog pero a quien me sabe mal haber fallado en un día como hoy.

Curioso, a mi hermana la película le pareció como todas las que ha visto de la saga: horrible, no puede soportar ninguna de las de Harrison Ford ni ninguna de las actuales, aunque llevó mejor la anterior, Y a mi cuñado tampoco le dijo nada. La anterior sí, esta no. A mí, en cambio, me encantó. No tendría que resultar extraño que a mí me gustara tanto. Soy un gran admirador de toda la saga, de la que pienso que sobresale, a todos los niveles, El ataque de los clones, y como no, La venganza de los Sith. Y me parecen dos películas maravillosas por distintos motivos. La primera es fascinante porque por fin encontramos en una película de ciencia ficción, en una space opera, mejor dicho, como deberíamos catalogar Star Wars, una historia de amor como lo son el 90% de las historias reales que se viven en todas partes: con momentos para la carrinclonería y para la carantoña. ¿Quién no ha escuchado decirse nunca, entre enamorados, “cariño mío” o “te quiero más que a mí mismo”?

El segundo filme es mucho más oscuro, y en él se ve en toda su extensión la ambición de Anakin Skywalker. Una ambición sin límites por culpa de un amor loco que ya vimos en El ataque de los clones. Nos podrá reprochar alguien que La venganza de los Sith no es una película comprensible sin enmarcarla en la sextalogía de Lucas. No es nuevo, eso pasa con casi todos los episodios de la saga. De hecho, excepto el IV, Una nueva esperanza, y el I, La amenaza fantasma, todos los episodios son interdependientes.

Me gusta Star Wars, o La guerra de les galaxias, como queráis llamarla, quizá por eso, a pesar de faltarme mucha gente – los amigos, pero también los compañeros sediciosos, y también los nuevos conocimientos que han desaparecido como una nube de humo -, incluso en un fin de semana normal, he guardado un rincón de sábado para ser un poco freak. Una cena mal digerida me ha chafado, no obstante, un domingo que prometía.

Construiré, pues, la casa en un mundo freak, y abriré las puertas a todo aquél que, con educación, quiera gozar de ello.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada