dijous, de maig 05, 2005

En bona companyia, qualsevol pel•lícula esdevé una obra mestra/ En buena compañía cualquier película se convierte en obra maestra

A prayer for Cristina Ricci

Renee Vivien TM



Si algú m’hagués preguntat fa uns dies si volia anar a veure La maldición, segurament me l’hagués mirat amb aquells ulls estranys que poso quan una cosa em sorprèn per absurda. Ahir no ho vaig fer. Hi anava amb ganes. Sabia què em trobaria al film, ben cert, però tot i això em feia molta gràcia anar a veure’l. La companyia s’ho valia. Quan succeeix això, tant és anar a veure una cinta entretinguda com la d’ahir que una tifa com Torrente. Una companyia grata com la d’ahir és aquella que et permet ser tu mateix sense sentir-te ridícul. Passa poc sovint, això, i és necessari a voltes com l’aigua que bevem.

Els éssers humans oblidem massa el que ens convé. És bo que de tant en tant coneguis algú que et faci recordar com n’és d’important el somriure, la tranquil·litat i l’empenta a la teva vida. Hi ha persones que acaben essent importants per a tu. És una intuïció que hom té i que no vol deixar anar, perquè s’hi troba a gust i perquè pensar-hi massa no condueix sinó a endarrerir l’inevitable: cal deixar que aquestes persones entrin a la teva vida, obrin les finestres de bat a bat i marxin quan vulguin per no tornar mai més, o bé s’hi quedin per sempre, però sobre tot cal no pensar en res, cal viure el present deixant-se endur per tot allò que té de positiu i de temerari.

Al costat seu, La maldición és una nova obra mestra que segueix l’estel de Hitchcock.


______________________________________________________________________


Si alguien me hubiese preguntado hace unos días si quería ir a ver La maldición, seguramente me lo hubiese mirado con aquellos ojos extraños que pongo cuando algo me sorprende por absurdo. Ayer no lo hice. Iba con ganas. Sabía qué me encontraría en filme, cierto, pero aún así me apetecía ir a verlo. La compañía lo valía. Cuando sucede eso, tanto da ver una cinta entretenida como la de ayer que un truño como Torrente. Una compañía grata como la de ayer es aquélla que permite ser tú mismo sin sentirte ridículo. No pasa a menudo, aso, y a veces es necesario como el agua que bebemos.

Los seres humanos olvidamos demasiado lo que nos conviene. Es bueno que de tanto en cuanto conozcas alguien que te haga recordar cuán importante es la sonrisa, la tranquilidad y el empuje en tu vida. Hay personas que acaban siendo importantes para ti. Es una intuición que se tiene y que no se quiere perder, porque en ella se encuentra uno a gusto y porque pensar demasiado en ella no conduce si no a atrasar lo inevitable: es necesario dejar que estas personas entren en tu vida, abran las ventanas de par en par y se vayan cuando quieran para no volver nunca más, o se queden para siempre. Pero sobre todo es necesario no pensar en nada, es necesario vivir el presente dejándose llevar por todo aquello que tiene de positivo y de temerario.
A su lado, La maldición es una nueva obra maestra que sigue la estrella de Hitchock.

5 comentaris:

  1. Compartir. Un bonic costum que mai no hauríem de perdre, com d'altres. Encara que això faci que d'aquí uns anys mirem enrere i ens n'avergonyim... però sempre serà una vergonya nostàlgica, que no és com la normal.

    Compartir. Una bonita costumbre que no deberíamos perder, como otras.Aunque eso haga que dentro de unos años miremos atrás y nos dé vergüenza... pero siempre será una vergüenza nostálgica, que no es como la normal.

    PD: Quin estrès això de postejar en dos idiomes!

    PD: ¡Qué estrés esto de postear en dos idiomas!

    ResponElimina
  2. guapo, que no fa falta postejar en dos idiomes!! Postea en el que quieras!! Pero como siempre, eres muy original :) y se agradece

    ResponElimina
  3. bufff menos mal
    estaba empezando a sufrir
    eso de las pelis malas y las buenas compañias... bueno, si la compañia es buena a la peli que e den. Pero nunca diria que la peli ha sido buena... jeje. Vale
    tal vez
    pero
    mhhh
    bueno
    mejor me callo
    nos vemos al rato
    besines

    ResponElimina
  4. Looking for information and found it at this great site... » »

    ResponElimina