divendres, d’abril 22, 2005

...and the book.

Renee Vivien TM

El nen que volia viure en un llibre/El niño que quería vivir en un libro

No ho he confessat mai. De petit, volia viure en un llibre. Sant Jordi, el dia en què l'enamorat regala una rosa a l'enamorada - ara també li cau un llibre - i aquesta regala una lectura a l'enamorat - no, noi, no ens cau una rosa, a nosaltres -, no és festa a Barcelona. Anàvem a l'escola, i veiem sempre la representació de la llegenda de Sant Jordi salvant la princesa d'un drac ferotge i oferint-li la rosa del roser que, al lloc on va morir la bèstia, va brotar. Jo volia ser Sant Jordi, jo volia ser Bastian, jo volia ser a Narnia, volia ser Ivanhoe, Orzowei, Tintín, Batman, cada personatge de llibre o còmic em feia imaginar mil i una aventures que la tel·levisió em donava mastegades i en canvi el llibre em permetia imaginar. Potser èr això, de sempre, m'ha agradat tant, llegir.
Amb els anys, m'he convertit en un enamorat, que aquest any no pot regalar rosa, o potser sí, amb retard, que ja tinc a qui donar-li - una amiga a qui he abandonat una mica i penso que no mereix això de mi -.
Demà serà un dia d'intens treball, la llibreria estarà plena de gom a gom. Mentrestant, deixeu-me, per un dia, ser altre cop Sant jordi.
__________________________
No lo he confesado nunca. De pequeño, quería vivir en un libro. Sant Jordi – perdonadme que no lo traduzca, mis razones tengo -, el día en que el enamorado regala una rosa a la enamorada - ahora también cae un libro como detalle - y esta regala una lectura al enamorado - no, chico, no nos cae una rosa, a nosotros -, no es fiesta en Barcelona. Íbamos a la escuela, y veíamos siempre la representación de la leyenda de Sant Jordi salvando a la princesa de un dragón feroz y ofreciéndole la rosa del rosal que, en el lugar donde murió la bestia, brotó. Yo quería ser Sant Jordi, yo quería ser Bastian, yo quería estar en Narnia, quería ser Ivanhoe, Orzowei, Tintín, Batman, cada personaje de libro o cómic me hacía imaginar mil y una aventuras que la televisión me daba masticadas y en cambio el libro me permitía imaginar. Quizá por eso, desde siempre, me ha gustado tanto, leer.
Con los años, me he convertido en un enamorado, que este año no puede regalar rosa, o quizá sí, con retraso, que ya tengo a quien dársela - una amiga a quien he abandonado un poco y pienso que no merece eso de mi -.
Mañana será un día de intenso trabajo, la librería estará llena hasta el palo de la bandera. Mientras tanto, dejadme, por un día, ser Sant Jordi de nuevo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada