dimarts, d’abril 12, 2005

The other Kate

Renee Vivien TM
_____________
L'altra dia, a la llibreria on treballo, fullejava el darrer llibre de Juan José Millás. És un llibret curiós - dic llibret perquè el seu tamany m'inclina a considerar-lo com a tal - en què es dedica comentar fotografies de manera més o menys encertada. En una d'elles hi apareix Renee Zellweger, i ell parla d'ella com d'un ésser tan perfecte que si li haguessin preguntat, abans de conèixer-la, si l'havia vista en algun lloc, ell hauria respost: la recordo del món de les idees. Tot molt platònic.
Doncs bé. Jo no recordo la Kate i l'Scarlett del món de les idees, però sí que idealitzo la seva bellesa fins al punt que em semblen superbes encara que se m'apareguin sense maquillar. La seva feina actoral passa, doncs, a un segon pla; el seu caràcter també. Són posseïdores d'una beutat física que em fa admirar-les, cadascuna dins les seves limitacions, com a estendards de la perfecció absoluta. Són quelcom inassolible que no té sentit fora d'aquest món material, quelcom que m'enduré amb mi quan traspassi els límits de la corporeïtat inabastable. Diguem-ho clarament: són. I pel simple fet d'existir al pla terrenal, ja em pertanyen espiritualment, malgrat només pugui gaudir-les en paper couché o al cinema.
___________________
El otro día, en la librería donde trabajo, hojeaba el último libro de Juan José Millás. Es un librillo curioso - digo librillo porque su tamaño me inclina a considerarlo como tal - en el que se dedica a comentar fofografías de manera más o menos acertada. En una de ellas aparece Renee Zelweger, y él habla de ella como de un ser tan perfecto que, si le hubieran preguntado, antes de conocerla, si la había visto en alguna parte, él habría respondido: la recuerdo del mundo de las ideas. Todo muy platónico.
Pues bien. Yo no recuerdo a Kate y Scarlett del mundo de las ideas, pero idealizo su belleza hasta el punto que me parecen soberbias aunque se me aparezcan sin maquillar. Su trabajo actoral pasa, pues, a un segundo plano; su carácter también. Son poseedoras de una beldad física que me hace admirarlas, cada una en sus limitaciones, como estandartes de la perfección absoluta. Són algo inalcanzable que no tiene sentido fuera de este mundo material, algo que me llevaré conmigo cuando traspase los límites de la corporeidad inabarcable. Digámoslo claramente: son. Y por el simple hecho de existir en el plano terrenal, me pertenecen espiritualmente, a pesar de que sólo pueda gozarlas en papel couché o en el cine.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada