dilluns, d’abril 25, 2005

Pel record: Sant Jordi de botiga, 14 fascinants hores entre llibres/Para el recuerdo: Sant Jordi de tienda, 14 fascinantes horas entre libros

Oh, George the Saint!

Renee Vivien TM

Cada any dic el mateix: aquest és l’últim. I cada Sant Jordi passa el mateix, em trobo envoltat de llibres durant 14 hores i mitja, bé, durant 13 hores per ser exactes, que també ens donen una estona per dinar. De bogeria, però no me’n penedeixo. M’agrada la feina que faig, m’agrada la llibreria. El contacte amb el públic, saber que en algun cas ajudes a descobrir una lectura que no oblidaran, sentir que contribueixes a pal·liar aquest buit de cultura que sembla voler-nos engolir a marxes forçades...

Vaig arribar a les vuit a la llibreria i ja es respirava l’ambient de Sant Jordi: cabrejos, nervis, ganes que tot sortís bé, necessitat de marxar a casa, odi i repulsa a la teva pròpia feina. No és el meu cas. Jo no visc, ni ho faré mai, com fan els meus superiors, de l’obsessió per la venta. Tampoc sóc com alguns dels meus companys que odien aquesta feina però no s’atreveixen a fer el pas i anar-se’n cap a un altre lloc on se sentin més feliços. Repeteixo: a mi m’agrada la llibreria, ja sigui a El Corte inglés – on estic – o en una llibreria pròpia – on espero trobar-me algun dia -.

A les deu del matí els primers clients arribaven i es trobaven una planta buida on podien remenar a voluntat, fins que al cap d’una hora ja va començar el de cada any: un ambient tens per part dels clients i irrespirable per a nosaltres. Gent feliç, noies amb la rosa, morrejos que conviden a apuntar-s’hi, preguntes que t’ataquen per la reraguarda, en fi, el Sant Jordi més festiu, i en dissabte. Tota una aventura, cansada però gratificant. Això sí, només un cop l’any si us plau.

Cal viure-ho. Catalunya el dia del llibre es transforma, llegeixen fins i tot els gats abandonats que hom troba al carrer. Aquells que no comprarien mai un llibre en català perquè amb prou feines l’entenen se t’enduen sota el braç El gran engany – la darrera novel·la de Dan Brown que arriba en espanyol al maig - embolicat per regal.

Com ho dic, cal viure-ho, i cal gaudir també d’un diumenge dinant un durum amb la Karina. Si no ho heu fet mai us ho recomano, compartir un dinar amb amics així és una experiència irrepetible.

______________________________________________________________________

Cada año digo lo mismo: este es el último. Y cada Sant Jordi pasa lo mismo, me encuentro rodeado de libros durante 14 horas y media, bueno, durante 13 horas para ser exactos, que también nos dan un rato para comer. De locura, pero no me arrepiento. Me gusta el trabajo que hago, me gusta la librería. El contacto con el público, saber que en algún caso ayudas a descubrir una lectura que no olvidarán, sentir que contribuyes a paliar este vacío de cultura que parece querernos engullir a marchas forzadas...

Llegué a las ocho a la librería y ya se respiraba el ambiente de Sant Jordi: cabreos, nervios, ganas que todo saliera bien, necesidad de irse a casa, odio y repulsa a la tu propio trabajo. No es el mi caso. Yo no vivo, ni lo haré nunca, como lo hacen mis superiores, de la obsesión por la venta. Tampoco soy como algunos de mis compañeros que odian este trabajo pero no se atreven a dar el paso e ir-se hacia un lugar donde se sientan más felices. Repito: a mi me gusta la librería, ya sea en El Corte inglés – donde estoy – o en una librería propia – donde espero hallarme algún día -.

A les diez de la mañana los primeros clientes llegaban y se encontraban una planta vacía donde podían escoger a voluntad, hasta que tras una hora ya va comenzó lo de cada año: un ambiente tenso por parte de los clientes e irrespirable para nosotros. Gente feliz, chicas con la rosa, morreos que invitan a apuntarse, preguntas que te atacan por la retaguardia, en fin, el Sant Jordi más festivo, y en sábado. Toda una aventura, cansada pero gratificante. Eso sí, solo una vez al año por favor.

Hay que vivirlo. Cataluña el día del libro se transforma, leen incluso los gatos abandonados que uno encuentra en la calle. Aquéllos que no comprarían nunca un libro en catalán porque apenas lo entienden llevan bajo el brazo El gran engany – la última novela de Dan Brown que llega en español en mayo - envuelto para regalo.

Como lo digo, hay que vivirlo, y hay que gozar también de un domingo almorzando un durum con Karina. Si no lo habéis hecho nunca os lo recomiendo, compartir un almuerzo con amigos así es una experiencia irrepetible.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada